Molnár Kitti írói oldal

Amint a toll a papírhoz ér, szabad vagyok.

Inverter méz
Beszélgetés december 24-én reggel

- Túl hamar összeállt
- Annál jobb, mindig panaszkodsz, hogy beáll a csuklód a gyúrástól.
- És az állaga is más...
- Biztos a kétszeres adag miatt.
- Sokkal barnább, mint tavaly...
- Ha minden áron karácsonyi hisztit akarsz látni, jó úton haladsz.
- Na, jó, akkor pihentetem a tésztát. Hol vannak a formák?
- Legfelső polc, a vízforraló dobozában.
- Itt csak a pirító doboza van. És az van ráírva, hogy "befőttes üveg kupak".
- Akkor alatta.
- Itt meg zacskók vannak egy nagy zacskóba csomagolva.
- Akkor nem tudom, találd fel magad!
- Nyugi, nyugi, azt hiszem, megvan. Ja, nem. Ezek a húsvéti süti formák.
- Ott kell lennie a karácsonyinak is!
- Itt csak nyúl és gomba forma van.
- Kell lennie fenyőfának meg csillagnak is.
- Tojás alakú van még.
- Hát jó, legyen az. Majd rajzolunk rá cukormázzal hullócsillagot.
- Azt nehezen.
- Miért?
- A cukormáz beszáradt.
- Ó, hogy a... nem leszek ideges! Szeretet ünnep van vagy mi a franc!
- Tegyünk rá porcukrot!
- Remek. Olyan lesz, mint a havas tojás.
- Na jó, én szaggatom, te pakold a sütőbe!
- Kiváló. Mint abban a reklámban: nevetünk, száll a porcukor, ünnepi fények...
- Leragadt...
- Biztos rossz a sütő papír. Hozok másikat.
- Tök kemény lett a mézeskalács.
- Hogyhogy? Mindent beletettünk és az arányok is jók.
- Én mondtam, hogy fura az állaga.
- Eddig minden évben puha volt.
- Milyen mézet tettél bele?
- Most vettem. A kolléganőm hozta, termelői.
- Ezen a címkén csak szerb felirat van.
- Hát biztos szerb kézműves méz.
- Beírom a Google-fordítóba.
- Bár most, hogy belegondolok, a kolléganőmnek semmi köze Szerbiához.
- Ez invertszirup.
- Mi?!
- Cukrászati adalékanyag.
- Nem hangzik kézművesnek.
- Szerintem ettől lett kőkemény a mézeskalács. Törhetetlen. Csempének még jó lehet a fürdőszobába.
- Ez katasztrófa! Mit csináljunk három doboz csontkemény, porcukros mézeskalács tojással, ami ráadásul csak valami gagyi inverter mézet tartalmaz? Jucusnak is akartam belőle vinni!
- Hát vihetünk, csak mondjuk meg neki, hogy ez amolyan dísz és nem javallott emberi fogyasztásra.
- Vedd elő a bort!
- Beáztatjuk benne a sütit? Jó buli lesz!
- Nem! Megisszuk a bort most!
- Délelőtt 11 van.
- És karácsony.
- Van egy jobb ötletem, a beáztatásról jutott eszembe. Úgyis akartam tiramisut csinálni és annak az alapja piskóta. Ez a süti kicsit keményebb annál, de majd tovább áztatom a kávéban.
- Hmmm... akkor nem kellene kidobni és Jucusnak is vihetünk. És mi lesz az inverter mézzel?
- Sokkal édesebb lett a süti. Majd nem rakok cukrot a tiramisuhoz.
- Zseni vagy.
- Tőled tanultam.
- Tudom... Na, hol a bor?
- Még mindig kell?
- Persze! A bejgli még csak most jön!

karacsonyi-novella.jpg

Fotó: Anna Peipina / Unsplash

A bejegyzés trackback címe:

https://molnarkitti.blog.hu/api/trackback/id/tr6016798778
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása