Molnár Kitti írói oldal

Amint a toll a papírhoz ér, szabad vagyok.

Részlet II.: Szabónak lenni jó!

Persze csak említeni kellett anyámat. Már majdnem elértem a bárt, amikor megjelent. Mentőmellényben.

– Irány a part! – a vállamig sem ért, de olyan erősen kapta el a könyökömet, hogy csak pislogtam. – Befizettem magunkat egy olyan vízi fotelre, tudod, amiben sokan beleülhetnek, és motorcsónakkal húzzák!

– Szívatsz? Tegnap láttam, hogy valaki kirepült belőle, mert nem kapaszkodott rendesen!

– Az béna volt! Különben is, ideje valami izgit kiposztolni a közösségi oldaladra!

Már az is izgalmas lesz, ha túlélem ezt a családi nyaralást, gondoltam sötéten. A nagybátyámra éppen akkor csatolták fel a mellényt, amikor a partra értünk.

– Hoztál sört? – kérdezte.

– Szerinted mikor hoztam volna?

– Én is menni akaroook! – az unokaöcsém toporzékolt a bokáig érő vízben.

– Nem mész! – mondta gépiesen keresztanyám.

– De igen!

– De nem!

– De igen!

– Befejezted?

– Menjünk! Ideje egy kis extrém, családi programnak! – anyám elkezdett minket az óriási, ufószerű vízi fotel felé terelni. Öcsém és az apám már elhelyezkedtek, én pedig felmásztam melléjük.

– Inkább ment volna papucsért – morogta apám.

A bolgár fiú beindította a motorcsónakot, majd finoman gázt adott. A kötél megfeszült, és a vízi fotel komótosan elindult.

– Nem is vészes.

– Na, csak figyeld! – öcsém rámarkolt a hozzá legközelebb eső fogantyúra.

A motorcsónak száguldásba kezdett, mi pedig gumilabdaként pattogtunk a hullámokon. Akkor tudatosult bennem, mit is jelent az „életemért kapaszkodni” kifejezés. A víz a szemembe fröcskölt, és nem tudtam eldönteni, hogy sikítsak vagy levegőért kapkodjak.
Amikor a vízi jármű végre kisiklott a partra, a karom olyan vészesen remegett, hogy alig bírtam összefogni szétzilált hajamat.

– Ugye, milyen klassz volt! – anyám majd kicsattant az örömtől. – Igazi családi móka!

– És ezért mi fizettünk? – ugrált fél lábon apám, hogy eltávolítsa a vizet a füléből.

– Most már tényleg hozhatna valaki egy sört – simogatta meg gömbölyű hasát nagybátyám.

– Én is menni akaroook!

Az unokaöcsém már mászott volna fel a motorcsónakra, amikor öcsém elkapta, és a nyakába ültette. Az anyja egy jégkrémet dugott a kezébe, hogy abbahagyja a hisztit.

– Ez elég menő volt!

Megfordultam az ismeretlen, de annál kellemesebb hangra. Szőke haj, kék szem, bronzbarna, kidolgozott felsőtest. Éppen az esetem volt.

– Nem sokan mernének rá felszállni – mondta a jóképű idegen angolul. – Thomas vagyok. Meghívhatlak egy italra?

Bambán vigyorogtam. Öcsém oldalba bökött.

– Ugye, hogy Szabónak lenni jó! – majd elkapta az unokaöcsém kezét, mielőtt a jégkrémet a hajamba nyomta volna.

pexels-photo-343720-850-min.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://molnarkitti.blog.hu/api/trackback/id/tr1813718324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása